FOTO “Evadarea din Lockdown” sau care sunt premisele unui sezon estival reușit pe litoralul românesc

Adi Voican și Aurelian Marin. FOTO Ovidiu Oprea

Timp de patru zile, aproximativ 100 de agenți de turism din toată țara s-au aflat pe litoralul românesc, pentru a participa la infotripul Evadarea din Lockdown, organizat de către doi dintre cei mai importanți actori de pe piața de turism,  BIBI Touroperator și Paradis – Vacanțe de vis. Scopul acestui infotrip a fost acela de a vedea cum se prezintă litoralul românesc la început de sezon estival și după mai bine de un an de pandemie. Concluziile le-au oferit propietarii celor două agenții organizatoare, Adi Voican și Aurelian Marin, ambii având o experiență vastă pe piața de turism din România.

Trebuie să spun că am fost plăcut surprins de ceea ce oferă litoralul românesc și am toate motivele să cred că urmează un sezon estival de succes. Românii n-au mai venit pe litoral în număr mare din cauza restricțiilor, nu pentru că le-ar fi fost frică, iar ridicarea restricțiilor are darul de a trezi la viață pofta de vacanțe a românilor. Per ansamblu,  nu suntem încă la nivelul anului 2019, dar până la finalul acestui an sperăm să ne apropiem cât mai mult de rezultatele obținute atunci, este de părere Adi Voican. Acesta consideră că noul sezon estival vine cu una dintre cele mai importante realizări pentru litoralul românesc, din ultimii 30 de ani. Lărgirea plajelor reprezintă o realizare fabuloasă pentru litoralul românesc. Am urcat pe terasa unui hotel din Mamaia, la etajul 9, iar priveliștea este extraordinară. Noile plaje sunt mai mari decât cele de care îmi amintesc, din anii 70, și cu siguranță printre cele mai mari din Europa. Este o realizare comparabilă cu cea a autostrăzii către mare, iar beneficiile se vor vedea în anii ce urmează, consideră omul de afaceri.

La rândul său, Aurelian Marin a precizat că impactul pandemiei asupra industriei ospitalității a fost mult atenuat de parteneriatul bazat pe încredere dintre cei trei actori implicați: turiști – agenții de turism – hoteluri.

Acest parteneriat de încredere a fost vital pentru piața de turism. Turiștii au avut încredere că nu-și vor pierde banii investiți când și-au rezervat vacanțele, bani pe care agențiile de turism i-au redirecționat către capacitățile de cazare, a căror propietari au investit acești bani pentru dezvoltare. A fost important ca oamenii să nu se panicheze, să înțeleagă că nu-și pierd banii, că pot reprograma perioada de vacanță, astfel că au fost destul de puține cazuri în care s-a dorit retragerea banilor, iar acest lucru a permis industriei de turism să rămână pe linia de plutire, a explicat Aurelian Marin.

În opinia celor doi oameni de turism, litoralul românesc oferă servicii de calitate la prețuri competitive, astfel că cererea românilor pentru vacanțele de pe litoral rămâne una ridicată.

Ne aflăm într-o zonă de tarife asemănătoare cu Bulgaria, însă vorbim despre oferte diferite. În timp ce bulgarii s-au axat pe vacanțe all inclusive, dedicate în special străinilor, litoralul românesc vine cu oferte de tip cazare și mic dejun, dedicate românilor. La ei, hotelurile sunt mai noi, baza materială este superioară, însă lucrurile s-au schimbat în bine, în ultima perioadă, și pe litoralul românesc. Voucherele de vacanță au ajutat foarte mult patronii de hoteluri, care au investit masiv în ultimii ani, iar acest lucru este vizibil pe întreg litoralul românesc, de la nord la sud. Mai mult, serviciile de masă, calitativ și cantitativ, sunt net superioare la noi, a punctat Aurelian Marin.

Dacă pentru români litoralul continuă să fie una dintre destinațiile favorite de vacanță, nu același lucru se poate spune despre straini, iar motivele sunt foarte simple.

Turismul de incoming nu se face de pe o zi pe alta, iar despre sezonul actual ar fi trebuit să vorbim anul trecut. S-au ridicat restricțiile pe 1 iunie, dar nu, nu s-a făcut coadă la graniță! Acum putem vorbi despre 2022 sau 2023, dar acest lockdown a avut și părțile sale bune, a nivelat această piață concurențială la nivel european, cu alte cuvinte ne-a adus pe toți la același nivel. Este o șansă pe care n-ar trebui să o irosim, pentru că, din păcate, în momentul de față România nu există ca destinație de vacanță pentru europeni, consideră Adrian Voican, care a criticat lipsa de viziune a celor care s-au perindat la conducerea ministerului de resort. “Nu există o strategie de promovare turistică a României, lipsa de viziune este evidentă, reflectată într-o incoerență a acțiunilor la nivel ministerial. În prezent, ne vindem în străinătate pe ieftineală. Nimeni nu vine în România atras de destinație, ci de prețurile mici, iar acest lucru trebuie să se schimbe, a mai spus acesta.

În opinia lui Adi Voican, OMD-urile (Organizațiile de Management al Destinațiilor) reprezintă o șansă importantă pentru promovarea destinațiilor turistice.

OMD-urile funcționează. Sunt create după un model european și există nenumărate dovezi că funcționează. În România, este important să existe o lege dedicată acestora, o lege funcțională, iar în acest moment se fac pași importanți în această direcție, prin discuțiile pe care reprezentanții industriei ospitalității le poartă cu guvernanții, a dezvăluit propietarul BIBI Touroperator. Optimismul acestuia nu este, însă, împărtășit și de Aurelian Marin. Nu sunt optimist în ceea ce privește OMD-urile, deja se vorbește prea mult și nu se face mai nimic. Dacă noile OMD-uri doar își vor schimba numele, iar în componența lor vom regăsi aceleași personaje care s-au ocupat de promovare și până acum, atunci degeaba le mai facem! Avem nevoie de profesioniști în promovare și marketing, de oameni cu viziune, capabili să construiască planuri pe termen mediu și lung. Participarea la câteva târguri de turism poate fi utilă, dar dacă aceasta e toată promovarea, atunci degeaba facem aceste OMD-uri, este de părere propietarul Agenției de turism Paradis – Vacanțe de vis.

În această vară, stațiunile de pe litoralul românesc așteaptă turiștii cu oferte ce variază între 1.250 de lei, pentru sejur 5 nopți, cu mic dejun (**) și 6.000 lei la un hotel de 4 stele, cu regim all inclusive. Pe litoral, cele mai vândute stațiuni în primele cinci luni ale anului sunt Mamaia, Eforie Nord și Venus, care depășesc 60% din totalul vânzărilor pe acest segment.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*