Operatorii economici din turism au la dispoziție o platformă pentru colectarea datelor financiare legate de sumele achitate în avans și serviciile neexecutate

Plaja din Vama Veche. FOTO Ministerul Turismului

Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin Direcția Generală Turism, a lansat astăzi, 22 aprilie, aplicația dedicată operatorilor economici din turism, în vederea inventarierii sumelor achitate în avans, aferente pachetelor de servicii de călătorie și serviciilor turistice independete încă neexecutate.

În contextul situației epidemiologice actuale și a efectelor ei, la nivelul Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism se dorește digitalizarea, eficientizarea și transparența procedurilor.

Astfel, prin intermediul aplicației se vor colecta digital informații financiare din partea operatorilor economici, referitoare la sumele încasate în avans de la clienți pentru pachetele de servicii de călătorie (o combinație de cel puțin două tipuri diferite de servicii de călătorie, spre exemplu transport și cazare) și serviciile turistice independente (spre exemplu, doar cazare cu eventuale servicii de masă incluse), totodată despre plățile efectuate către partenerii externi, dar se are în vedere și evidența resurselor umane existente la nivelul acestora (numărul de contracte suspendate, anulate, cu program redus, cât și numărul de contracte suspendate din alte motive). Se recomandă operatorilor economici din turism furnizarea acestor informații prin intermediul formularului online, însă completarea acestuia nu este obligatorie.

„Așa cum am promis, astăzi a fost lansată aplicația prin intermediul căreia toate agențiile de turism și unitățile de cazare din România pot raporta totalitatea plăților făcute în avans, încasate de la clienți și, eventual, achitate către furnizori.  Prin centralizarea acestor informații vom ști concret situația financiară a acestora, cu date actualizate la zi. Mai mult decât atât, pentru a avea o privire de ansamblu, ne-am propus să colectăm și informații referitoare la resursele umane. Aceste date ne vor permite să evalăm situația reală din piață, iar ulterior să propunem măsuri care pot sprijini industria ospitalității și turiștii”, a declarat Emil-Răzvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism.

Precizăm că Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – Direcția Generală Turism deține o serie de date referitoare la sumele încasate în avans de către agentiile de turism pentru pachetele de servicii de călătorie, obținute prin intermediul raportărilor lunare, însă este necesar ca aceasta să fie actualizată la zi și completată cu informațiile referitoare la serviciile turistice independente, dar și la resursele umane.
 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*