Gheorghe Fodoreanu: “România nu ar fi trebuit să lipsească de la târgul internațional de turism de la Paris”

Gheorghe Fodoreanu

Gheorghe Fodoreanu, specialist în incoming (atragerea turiștilor străini) și fost președinte ANAT, își exprimă dezaprobarea față de decizia Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului de a anula participarea României la târgul internațional de turism de la Paris (IFTM Top Resa), care va avea loc în perioada 3-5 octombrie. Această decizie, cauzată de procedurile de achiziție, va avea un impact negativ asupra promovării și dezvoltării turismului românesc, așa cum a fost și decizia anulării participării României, cu stand, la Târgul Internațional de la Berlin (ITB).

Cu atât mai mult, România se promovează la Paris cu colantări pe 17 autobuze turistice și pe 100 de panouri publicitare, ceea ce este meritoriu. Însă degeaba ne promovăm ca țară, dacă touroperatorii și companiile de turism nu au acces la târgul international de turism de la Paris, în mod oficial, în standul României. Mai precis, degeaba ne promovăm dacă nu se crează parteneriate și nu are cine să vândă produsul turistic România.

“Referitor la decizia Ministerului de a anula participarea la târgul din Franța datorită existenței unor proceduri nefericite referitoare la efectuarea plăților la un târg internațional, nu există nicio scuză. Este inacceptabil ca România să nu participe la un târg internațional important din cauza dificultăților legate de plăți. Această situație afectează grav imaginea țării noastre și șansele noastre de a atrage turiști străini. Asemenea situației participării la alte târguri internaționale, organizatorul târgului decide modalitatea de plată, nu țara sau compania participantă”, declară Gheorghe Fodoreanu.

Turismul este extrem de important pentru economia României iar procedurile financiare interne ar trebui să fie aliniate la standardele europene pentru a asigura o prezență activă a țării noastre în cadrul evenimentelor internaționale de turism.

”Observ cu satisfacție potențialul crescut al turismului de incoming și încurajez dezvoltarea acestuia, subliniind că acesta poate contribui semnificativ la dezvoltarea locală prin promovarea și dezvoltarea de pensiuni, hoteluri, muzee și evenimente culturale. Mulți turiști străini care vin în România nu au un grad de așteptare ridicat, din păcate, la sosire, însă la plecare, gradul de satisfacție este foarte ridicat. Ceea ce dovedește că avem nevoie de promovare și nu trebuie să lipsim de la niciun târg international de turism”, adaugă Gheorghe Fodoreanu.

Potrivit lui Gheorghe Fodoreanu, care are o vastă experiență de colaborare cu piața de limbă franceză, turiștii francezi prezintă un reper esențial pentru orice destinație, iar dacă aceștia sunt mulțumiți de o țară, înseamnă că aceasta are viitor turistic. Franța reprezintă arbitrul calității serviciilor turistice din lumea întreagă, de pe piața mondială. Consiliul de Brand Turistic Naţional al României situează Franţa printre cele 7 ţări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă, alături de state precum Italia, Germania, UK, Israel, Spania sau Polonia.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*