Companiile aeriene Wizz Air și Ryanair, verificate de ANPC după ce au fost înregistrate sute de plângeri împotriva lor

Aeronava Wizz Air. FOTO Facebook/Wizz Air

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început o investigație de fond la companii aeriene care activează pe teritoriul României, necesară ca urmare a sesizărilor primite referitoare la serviciile oferite de acestea, inclusiv Wizz Air și Ryanair.

„De la Cuza am învățat că nu trebuie folosite două măsuri pentru același lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm și pe a celorlalte, aflate în aceeaşi situație. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar și pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinație și măsurile vor fi în consecință”, susține președintele ANPC, Horia Constantinescu.

Investigația este realizată de către Direcția Generală de Control și Supraveghere Piață, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.

Până în acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC Romania a înregistrat 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air și 114 referitoare la serviciile Ryanair.

În prezent se centralizează toate reclamațiile pe această temă de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa și definitiva informațiile. Totodată, ANPC sfătuiește consumatorii să se adreseze, în primă instanță, operatorilor economici de transport aerian sau agențiilor de turism intermediare pentru soluționări amiabile, iar în situația în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităților competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensații de până la 600 de euro pentru un zbor anulat. De asemenea, acest lucru este valabil chiar și în situația în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ. Recuperarea compensațiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC și ECC Romania, care realizează acest lucru cu titlu gratuit.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*