„Creşterea numărului de turiști a fost înregistrată ca urmare a acțiunilor de promovare la nivel național și internațional, întreprinse de Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării, în cooperare cu mediul de afaceri și cu autoritățile județene și locale. De foarte mare ajutor ne-au fost meșteșugarii locali, ghizii de turism, ansamblurile folclorice și o parte dintre ONG-uri, reprezentativi la nivelul județului, care ne-au sprijinit în toate acțiunile. O contribuție majoră au avut-o și voucherele de vacanță, alături de celelalte măsuri luate la nivel guvernamental și județean. Foarte importantă a fost schimbarea viziunii asupra promovării destinației Delta Dunării și Dobrogea de Nord și construirea unui produs turistic integrat, bazat pe multiculturalitate, tradiții, meșteșuguri, gastronomie, biodiversitate, strategie ce își arată rezultatele, după mulți ani de stagnare sau scăderi succesive” a declarat Cătălin Ţibuleac, preşedintele AMDTDD.
În lunile iunie, iulie, august, septembrie şi octombrie, gradul de ocupare a fost maxim, ceea ce înseamnă că au fost ocupate aproape în permanenţă cele aproximativ 9.800 de locuri de cazare înregistrate în judeţul Tulcea. Explicația acestei creșteri este managementul corect al destinației, concentrat pe dezvoltare și promovare unitară. O destinație turistică se construiește cu eforturi și pe o perioadă îndelungată, dar Delta Dunării era destinație turistică și înainte de 1990, numărul mic de turiști de până acum fiind explicabil doar prin lipsa unei strategii coerente și sustenabile, în trecut.
„Înființarea AMDTDD a fost un important pas înainte pentru implementarea unei strategii eficiente de dezvoltare și promovare a destinației turistice, care trebuie să fie gestionată corect în continuare, pentru a avea și în anii următori rezultate sustenabile. Aceste rezultate nu au fost înregistrate și în anii anteriori, ceea ce înseamnă că schimbarea pe care noi am adus-o a produs efecte”, mai spune Cătălin Țibuleac.
Be the first to comment