Hotelierii din Republica Moldova vor să învețe de la români tehnici de management folosite în administrarea afacerilor hoteliere din Romania

Stațiunea Costinești - Hotel Forum. FOTO Cătălin SCHIPOR

Hotelierii din Republica Moldova intenționează să dezvolte un parteneriat cu cei din România, de la care să învețe metodele de management folosite în cadrul diferitelor departamente: vânzări, rezervări, promovare, dar și lucrul cu personalul. În aceste zile, o delegație din Republica Moldova a vizitat mai multe unități de cazare din București.

Federația Patronatelor din Turismul Românesc (F.P.T.R) a organizat al doilea infotur pentru Asociația Hotelierilor din Republica Moldova, aceștia fiind interesați să cunoască dotările camerelor și facilitățile acordate de hotelurile românești, dar și metodele de management folosite în cadrul diferitelor departamente: vânzări, rezervări, promovare, dar și lucrul cu personalul.

Astfel, Federația Patronatelor din Turismul Românesc, împreună cu SKAL International București, a organizat în perioada 24-27 ianuarie 2020 un infotur în București, pentru o delegație formată din 20 de reprezentanți ai hotelurilor din Republica Moldova.

„Pentru început, partenerii noștri din Republica Moldova doar au vizitat hotelurile, urmând ca anul viitor să facă școlarizare practică. In Republica Moldova, nu sunt multe lanțuri hoteliere, motiv pentru care hotelierii din această țară, cei care vor să ajungă la nivel european, s-au gândit că cel mai bine ar fi să învețe de la noi, pentru că hotelurile românești sunt competitive pe piața europeană. Această acțiune este susținută financiar integral de membrii F.P.T.R printre care se numără și SKAL International București. Am ales această perioadă în mod special, pentru a sărbători împreună cu colegii noștri moldoveni, “Ziua Unirii Principatelor Române”, a declarat Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele executiv al F.P.T.R.

În cadrul infotur-ului din perioada 24-27 ianuarie , hotelierii din Republica Moldova au vizitat 14 hoteluri de 4 și 5 stele, atât ale lanțurilor internaționale, cât și investiții românești, printre care Capital Plaza, Ambasador, Sheraton, Intercontinental, Cismigiu, Lido, Pullman și Phoenicia Grand Hotel, care a fost gazda principală a grupului. În programul vizitei a fost inclus un tur al orașului București, dar și restaurantele Cercul Militar Național și Pescăruș, unde s-au servit produse tradiționale românești.

„Scopul acestui infotur constă în continuarea promovării și dezvoltării parteneriatului turistic dintre Republica Moldova și România pe segmentul hotelier, eficientizării dialogului profesionist dintre hotelieri, dar și familiarizării hotelierilor moldoveni cu cele mai bune practici și tehnici de management folosite în administrarea business-ului hotelier din Romania” a declarat Stanislav Rus, Președintele Asociației Naționale a Hotelurilor și Restaurantelor din Republica Moldova.

Federația Patronatelor din Turismul Românesc (F.P.T.R) este singura federație reprezentativă la nivel de de sector de activitate „turism, hoteluri, restaurante” având în componență angajatori care asigură venituri salariale pentru 73.752 de persoane şi deţine peste 80% din cifra de afaceri a acestui domeniu de activitate.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*