TAROM anunță că a demarat procedurile de restructurare a personalului ca parte a planului de redresare a companiei

Aeronavă Tarom. FOTO Facebook/Tarom

Compania TAROM anunță că a inițiat proiectul de restructurare a personalului, una dintre componentele esențiale ale planului de redresare a companiei.

Această măsură face parte dintr-un program extins de procedee în baza căruia Comisia Europeană a aprobat Statului Român acordarea unui împrumut de salvare pentru TAROM la începutul anului trecut. Ulterior, compania a prenotificat Comisiei Europene, în data de 24 august 2020, planul de restructurare în vederea obținerii unui ajutor de stat pentru restructurare pentru următorii cinci ani.

Potrivit reprezentanților TAROM, în contextul pandemiei COVID-19, ca urmare a instituirii restricțiilor de călătorie, atât la nivel național, cât și la nivel european și global, sectorul transportului aerian de pasageri a înregistrat o scădere semnificativă în 2020 (peste 60 la sută față de anii anteriori), generând pierderi însemnate pentru operatorii din acest sector.

„Astfel, într-un context de piață extrem de dificil, redresarea companiei într-un termen scurt a devenit critică, fiind necesar ca măsurile de reducere de costuri implementate deja în perioada de lock-down – șomaj tehnic pentru categoriile de personal cu activitate redusă, desființarea mai multor agenții interne și externe, implementarea unui program de plecări voluntare, reducerea cheltuielilor de operare, conservarea aeronavelor la sol, să fie dublate de măsuri cu impact pe termen mediu și lung”, susțin sursele citate.

Prin restructurarea de personal, TAROM urmărește dimensionarea optimă a organizației în raport cu volumul de activitate curent și estimat pentru anii următori, urmărindu-se reducerea costurilor cu personalul, dar și o distribuire eficientă a activităților la nivelul companiei. Implementarea acestei măsuri prevede parcurgerea mai multor etape legale privind evaluarea și departajarea personalului supus restructurării pe baza unor concursuri cu criterii transparente, echitabile, comunicate tuturor celor implicați, precum și încheierea raporturilor de muncă cu angajații supuși concedierii în urma procesului de departajare. Durată estimată pentru implementarea măsurii este de șase luni, conducând la o reducere medie anuală a costurilor de personal ale companiei estimată la aproximativ opt milioane de euro.

Alte măsuri pe termen mediu din planul de restructurare a Companiei vizează optimizarea flotei de aeronave, optimizarea comercială și optimizarea costurilor.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*