Sondaj Travelminit: Cum a fost turismul românesc în 2023 din perspectiva hotelierilor. August, luna cu cele mai multe rezervări de vacanțe în țară

Litoralul românesc. FOTO Paul Alexe

A fost un an foarte bun pentru jucătorii din industria turismului din România, mai ales că, pentru prima dată după perioada post-pandemică, nu au mai existat interdicții și restricții de călătorie, iar românii și-au reluat activitățile și planurile de vacanță.

Potrivit unui sondaj realizat de platforma hotelieră online Travelminit.ro, 51% dintre hotelierii și proprietarii de pensiuni, vile și case de oaspeți se declară mulțumiți de rezervările înregistrate la unitatea lor de cazare în 2023. 33% dintre respondenți au adoptat o poziție neutră, iar restul consideră că puteau avea un an turistic mai bun. Mai mult decât atât, 50% dintre cei chestionați susțin că a fost chiar cel mai bun an pentru industria turistică din România de după pandemie.

Eticheta în vacanță: ce reguli încalcă turiștii cel mai des

Sondajul Travelminit arată și care sunt principalele reguli pe care turiștii le încalcă în cameră sau în unitatea de cazare aleasă. De exemplu, potrivit voturilor hotelierilor, 26.3% fac gălăgie în afara orelor de program, deși cele mai multe hoteluri și pensiuni au un program de odihnă bine definit. 21% dintre respondenți susțin că turiștii fac check out-ul care se face mai târziu decât ora agreată, în timp ce 20.1% au menționat fumatul în cameră împotriva regulilor unității de cazare. În plus, unii turiști vin cu mai multe persoane decât specifică în detaliile rezervării, pentru a nu plăti suplimentar sau nu anunță că sunt însoțiți de un animal de companie. De asemenea, hotelierii se confruntă și cu cerințe speciale din partea lor: setarea unei anumite temperaturi în camere, organizarea unor surprize pentru cei dragi, organizarea unor mese speciale sau room service.

În ceea ce privește lucrurile pe care turiștii le sustrag din camerele de hotel, se pare că prosoapele sunt cele care dispar cel mai des. Urmează produsele de îngrijire a corpului și obiectele de decor, cum ar fi veiozele, tablourile și nu numai.

Pe de altă parte, hotelierii susțin că nu prea există sancțiuni și că, de cele mai multe ori, își asumă direct pierderile. 63.2% dintre respondenți spun că nu impun taxe în cazul nerespectării unor reguli, în timp ce restul decid să le interzică accesul ulterior în unitatea lor de cazare pentru turiștii problematici.

Ce își doresc operatorii din turism pentru 2024?

Noul an se anunță a fi unul promițător pentru turismul național, mai ales că și hotelierii fac planuri în acest sens. Conform datelor Travelminit.ro, 32.9% dintre ei și-au setat obiectivul de a crește numărul de turiști în România, 19.1% vor să sporească investițiile în infrastructura turistică, iar 17.8% vizează dezvoltarea și promovarea durabilă a turismului. Celelalte voturi s-au împărțit în mod egal între implementarea unor măsuri eficiente pentru gestionarea crizelor în turism, îmbunătățirea imagini României în străinătate ca destinație turistică, investiții noi în locurile de agrement și diversificarea ofertei turistice.

În ceea ce privește sentimentul cu care hotelierii întâmpină noul an din perspectiva turismului, se pare ca 48% dintre ei sunt optimiști, 27.1% sunt realiști, 20% se arată îngrijorați, iar 4.9% privesc cu pesimism evoluția industriei.

De asemenea, există un plan general pentru dezvoltarea unităților de cazare în următorul an: 72.9% dintre respondenți spun că au drept obiectiv extinderea sau îmbunătățirea serviciilor pe care le oferă turiștilor. Printre aspectele vizate de ei se numără: creșterea numărului de camere disponibile, dezvoltarea zonei de joacă pentru copii, extinderea zonei SPA, implementarea unor tehnologii inovatoare, îmbunătățirea serviciilor de restaurant și a meniului, dezvoltarea zonei de fitness și extinderea facilităților de parcare.

Cei care nu au un astfel de plan în 2024 au invocat următoarele motive: fonduri insuficiente, perspective economice incerte, orientarea către menținerea calității actuale, condiții de piață nefavorabile extinderii, dar și o stabilitatea a cererii de servicii din prezent, care nu justifică o dezvoltare imediată.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*