Sistem automat pentru verificarea documentelor de călătorie, implementat pe Aeroportul „Henri Coandă” din București

Sistem automat pentru verificarea documentelor de călătorie, implementat pe Aeroportul „Henri Coandă”

Poliția de Frontieră Română implementează în Punctul de Trecere a Frontierei Aeroport Internațional „Henri Coandă” un proiect european ce vizează utilizarea „Sistemului automat de verificare a documentelor de călătorie în aeroporturi – porți ABC”, derulat din fonduri europene nerambursabile.

„Proiectul pilot presupune utilizarea la controlul de frontieră a șase porți automate pentru verificarea documentelor de călătorie ale persoanelor, prin compararea imaginii faciale din cipul electronic al pașaportului/ cărții de identitate cu cea captată de la persoana prezentă fizic la controlul de frontieră, pentru realizarea procesului de identificare. Porțile sunt conectate la Sistemul Informatic al Poliției de Frontieră și permite efectuarea de verificări prin interogarea bazelor de date și accesul la informațiile operative relevante”, au transmis reprezentanții IGPF.

Implementarea sistemului de tip ABC (Automated Border Control) în cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Aeroport Henri Coandă Otopeni permite autorităților de control la frontieră să verifice călătorii într-un mod confortabil, rapid și sigur. Prin acest proiect pilot se intenționează conturarea unui standard de calitate, aplicabil tuturor aeroporturilor din România, deschise traficului internațional de persoane.

De asemenea, sistemul oferă soluții pentru a facilita procedurile de control la frontieră pentru cetățenii care tranzitează frontierele Uniunii Europene și, totodată, pentru a moderniza și a îmbunătăți gestionarea frontierelor, răspunzând în același timp riscurilor generate de infracționalitatea transfrontalieră.

Categoriile de cetățeni cărora se adresează porțile ABC sunt cetățeni ai Uniunii Europene, Spațiului Economic European și Elveția care dețin document de călătorie biometric (pașaport sau carte de identitate) și au vârsta peste 18 ani.

Sistemul pilot este format din șase porți, cu posibilitatea de extindere ulterioară, până la 24 de porți, prin adăugare de licențe suplimentare, fără modificarea infrastructurii hardware.

Valoarea proiectului este de 2,3 milioane lei, finanțarea provenind din fonduri europene nerambursabile prin Programul Fondul pentru Securitate Internă (75 la sută) și include porțile, precum și infrastructura hardware necesară administrării sistemului. Echipamentele urmează să fie utilizate în regim permanent.

Sistem automat pentru verificarea documentelor de călătorie, implementat pe Aeroportul „Henri Coandă”

„Demararea proiectului prin instalarea acestui sistem performant la Aeroportul Internațional Henri Coandă nu este întâmplătoare, în condițiile în care aici s-a înregistrat cel mai mare număr de călători din toate punctele de trecere a frontierei de pe teritoriul României”, au precizat sursele citate.

În prezent, în cadrul Aeroportului Internațional Henri Coandă controlul documentelor de călătorie se derulează, atât manual, efectuat de către polițiștii de frontieră aflați în dispozitiv, cât și automat, prin utilizarea porților ABC. Astfel, se poate procesa un număr mare de pasageri într-un anumit interval de timp, fără a fi nevoie de suplimentarea numărului de polițiști de frontieră. Prin implementarea acestui sistem se reduce timpul de așteptare la ieșirea din țară și, implicit, se asigură un trafic de călători mult mai fluent.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*