Ministerul Turismului și ANAT caută soluții pentru garantarea pachetelor turistice

Plajă din Maldive. FOTO SuzyT
Plajă din Maldive. FOTO SuzyT

Ministerul Turismului și Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) lucrează împreună pentru ca trecerea la noul sistem de garantare să nu afecteze mediul de afaceri din turism, dar să asigure protecția integrală a turiștilor români.

Mecanismele analizate urmăresc să asigure o protecție efectivă a turiștilor români și, în același timp, să nu pericliteze activitatea agențiilor de turism.

„Am pus mereu preț pe consultarea mediului de afaceri din turism pentru că toate schimbările legislative trebuie făcute în concordanță cu nevoile pieței. Totodată, trebuie să subliniez faptul că principala grijă a Ministerului a fost protejarea turiștilor români. În același timp, trebuie ca aceste schimbări legislative să nu afecteze dezvoltarea economică din acest domeniu. Doar prin intermediul acestor consultări vom reuși să ne coordonăm acțiunile cu ANAT astfel încât agențiile să nu fie afectate de noile modificări. Soluția a stat și stă în dialogul cu industria din turismul românesc. Tocmai de aceea i-am așezat la masă atât pe reprezentații agențiilor de turism, cât și pe asigurători, brokeri și reprezentanți ai băncilor. Mandatul meu va fi permanent axat pe transparență și dialog”, a declarat ministrul Turismului, Bogdan Trif.

ANAT reiterează faptul că dialogul dintre mediul privat și autorități este singura posibilitate pentru ca lucrurile să funcționeze.

“Analizăm împreună cu Ministerul Turismului orice posibilitate de utilizare a instrumentelor de garantare prevăzute în legislația aprobată recent. Am convingerea că dialogul permanent dintre ANAT și Ministerul Turismului va duce la apariția unor sisteme de garantare funcționale și accesibile agențiilor de turism, care să vină în avantajul turiștilor. Sunt încrezător că până la finalul anului venim cu soluții bune pentru piața agențiilor de turism. ANAT a solicitat permanent schimbarea modului în care sunt asigurate pachetele de călătorie, limita de 50.000 de dolari făcând imposibilă despăgubirea turiștilor afectați de insolvența unei agenții. Noi suntem primii care ne dorim rezolvarea corectă a problemei asigurărilor și garantării rambursării banilor plătiți de turiști. Sperăm să demonstrăm că ANAT este o asociație credibilă, pregătită să răspundă modificărilor legislative care urmează”, a declarat Nicolae Demetriade, președinte ANAT.

România a fost în pericol de a intra în procedura de infringement din cauza neimplementării a două directive europene care vizau garantarea pachetelor turistice. Adoptarea Ordonanței de Guvern nr. 2/2018 a eliminat riscul ca România să fie amendată drastic din cauza nerespectării legislației europene.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*