Gheorghe Fodoreanu: “Târgurile internaționale reprezintă cea mai vizibilă activitate a Ministerului Turismului. Lăsați incomingul să vă aducă bani în țară”

Târgul de turism de la Paris

“Participarea României la Târgul de turism de la Paris (MAP – Le Monde a Paris, 14 -17 martie) a fost un posibil exemplu bun de promovare a țării noastre. Standul României a fost bine poziționat, la intrarea în complexul expozițional, iar Ambasadorul României la Paris, Excelența Sa Domnul Luca Niculescu, a fost prezent mult timp alături de expozanți. Standul României a fost bine semnalizat, atât printr-un banner mare la intrarea în pavilion, cât și ca design, iar interesul partenerilor a fost destul de ridicat. Din păcate, iese în evidență, în continuare, marea greșeală făcută de către Ministerul Turismului acum doi ani, și anume desființarea Birourilor de promovare turistică”, subliniază Gheorghe Fodoreanu, președintele Invitation Romania, vicepreședinte al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) și unul dintre principalii touroperatori români specializați pe incoming.

Deoarece participarea României la târgurile internaționale de turism reprezintă principala responsabilitate actuală a Ministerului Turismului, față de exportul de servicii, este cazul ca reprezentanții ministerului și cei ai mediului privat, ai asociațiilor și patronatelor din turism, să se așeze la masă pentru a fi evitate greșelile acestui an.

Potrivit lui Gheorghe Fodoreanu, principalele probleme și provocări sunt:

  1. Includerea pe lista de participare a unor târguri nesemnificative, de pe piețe blocate;
  2. Urgentarea redeschiderii celor 20 Birouri de promovare turistică a României promisă încă de anul trecut;
  3. Respectarea procedurilor de participare, organizare și evaluare a târgurilor de turism în străinătate lăsate sub formă definitivă de către fostul președinte al Autorității Naționale pentru Turism, Anca Pavel Nedea;
  4. Ministrul Bogdan Trif să-și exprime suportul față de exportul de servicii (incoming) – singura motivație a existenței unui Minister al Turismului într-o țară. În afară de incoming nu înțelegem ce altceva ar avea prioritar de făcut?

”Doriți creșterea nivelului de trai prin turism? Lăsați-ne să vă aducem bani! Ministrul Bogdan Trif trebuie să înțeleagă că exportul de servicii reprezintă prioritatea nediscutabilă a Ministerului român al Turismului. La ora actuală, 80% dintre activitățile ministerului de resort sunt reprezentate de participările la târgurile internaționale de turism. 2019 este un an deja încheiat din punct de vedere al vânzărilor. Acum trebuie să ne concentrăm pe 2020. Contractările vor începe mai ales după 20 august, atunci când touroperatorii internaționali se întorc din concedii”, adaugă Gheorghe Fodoreanu.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*