Cu ce rămâne turismul românesc după pandemie: învinge cine se reinventează

Adrian Boioglu - Editorial
Adrian Boioglu - Editorial

Da, este o adevărată tragedie. Multe afaceri din turism au mers din rău în mai rău. Unele s-au închis, altele abia mai supraviețuiesc. Asta știm deja. Important este ca după toată această perioadă neagră să învățăm ceva ce ne va ajuta să ne dezvoltăm pe termen lung. Asta o spun de la început și sunt convins că mulți vor suferi pentru încă un an sau doi de acum înainte.

Pandemia reprezintă, pentru turismul românesc și o reinventare forțată. Tot mai multe restaurante au început să investească în terase. Ce înseamnă asta? Aer curat pentru turiști sau clienții care vin să mănânce acolo. Am fost, prin vară, în Apuseni. O pensiune frumoasă – una dintre puținele din zonă unde puteai să și mănânci – nu avea deloc terasă. Turiștii aveau de ales între mesele dintr-un interior întunecat și… o zonă de fumat de afară. Până în 2020.

În vara lui 2020 pensiunea nu numai că a construit rapid o terasă frumoasă, de lemn, dar turiștii au putut – în sfârșit – să ia micul dejun, prânzul și cina și să se bucure de izvorul care trecea la doar un metru de terasă. Era o plăcere să îți savurezi acolo micul dejun și să te bucuri de aerul curat de munte fără ca un alt turist să fumeze la masa de alături.

Restaurante din marile orașe au redescoperit și ele ideea de terasă. A venit toamna și e prea frig afară? Au început să apară corturi, igloo transparente de 4-6 persoane unde poți să petreci o oră cu prietenii.

Agențiile de turism au început să meargă din ce în ce mai mult pe online. Hotelurile, la fel. Au început să apară aplicații bune sau refăcute.

E nevoie să mai amintesc de modul în care merge acum treaba pentru cei care fac food delivery? Clienții apreciază faptul că mâncarea le este livrată la ușă, restaurantele fast-food (și nu numai) au inventat culoarele speciale pentru Glovo sau Food Panda și industria merge mai departe.

Poate că aici intervine și rolul nostru, ca jurnaliști de turism. Publicația GoNEXT a mers mai departe. Am realizat și în 2020 reportaje din diferite zone ale țării și am scris despre lucrurile mai mult sau mai puțin plăcute din industrie. Suntem aici pe termen lung!

Turismul, dintre toate industriile care au avut de suferit, a știut să se reinventeze rapid. Nu mai vizităm atât de multe locuri frumoase, dar asta nu înseamnă că nu ne putem rezerva vacanțe în locuri pe care nici nu credeam că le vom vedea. Românii au redescoperit cu mare plăcere Delta Dunării, Apusenii și vor urma tradiționalele Maramureș și Bucovina. Asta dacă nu cumva mai vine un lockdown.

Important este ca după această pandemie să rămânem la fel de uniți, să ne bucurăm de călătorii în siguranță și să îi apreciem pe cei care au reușit să țină ușa deschisă la hotel, restaurant sau agenție pentru noi toți.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*