
Christian Tour, cea mai mare agenție de turism din țară, a obținut în 2024 venituri din vânzări de peste 792 de milioane de lei, în creștere cu 16% față de anul anterior. Cifra de afaceri netă a companiei a ajuns la 601 milioane de lei, diferența de 191 de milioane reprezentând servicii turistice intermediate, care sunt reflectate corespunzător în rezultatele financiare. Anul trecut, compania și-a mărit și profitul brut, estimat la 30 de milioane de lei, cu 3 milioane de lei peste cel obținut în 2023.
”2024 a fost un an de creștere pentru noi, datorită interesului tot mai mare al românilor pentru călătorii, creșterii valorii pachetelor de călătorie achiziționate dar și extinderii sezonului estival”, spune Cristian Pandel, CEO și Președinte Christian Tour. ”În același timp, a fost un an de investiții și de consolidare a companiei, în vederea listării la Bursă, planificate pentru anul viitor. Am preluat structuri sau companii în care eram acționari, am investit în rețeaua de agenții, am dezvoltat și achiziționat business-uri cheie pentru o creștere sănătoasă pe termen lung.”
Printre investițiile derulate de Christian Tour în 2024, se numără inaugurarea unui nou sediu central în București, achiziția agenției specializate pe vacanțe active și sportive Fresh Meat pentru lansarea diviziei sale de Aventură și preluarea rețelei de agenții a TUI Travel Center România. La nivel național, în prezent, rețeaua Christian Tour a fost optimizată și numără 72 de birouri.
La nivel de Grup, Christian Tour Holding, din care fac parte, în principal, tour-operatorul Christian 76 Tour, compania aeriană AnimaWings și divizia de transport de persoane Memento BUS, a înregistrat o o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei, cu o creștere de aproximativ 25% față de anul anterior.
La aceste rezultate, divizia de turism a contribuit cu 85,41% din total, prin vânzarea de pachete turistice, rezervări de cazări și bilete de avion. Divizia de transport aerian, AnimaWings, a generat venituri de 12,29%, în urma operării aeronavelor proprii, nou intrate în flotă în ultima parte a anului 2024, iar celelalte divizii au contribuit cu venituri de 2,3%, completând performanțele grupului.
Pentru 2025, compania Christian Tour estimează o creștere a veniturilor din vânzări de 20% și privește piața de turism din România cu optimism, dar și cu prudență. Această creștere provine din extinderea operării zborurilor charter cu o capacitate extinsă, disponibile prin intermediul companiei aeriene a grupului, dar și din diversificarea și extinderea ofertei de produse turistice cu oferte inedite (ex programe Adventure, vacanțe în Laponia, Dubai & Abu Dhabi).
De asemenea, compania va beneficia de pe urma dezvoltării produselor zonale. O aeronavă va fi dedicată full charter pentru zona de vest a țării – Timișoara – extinzând oferta de destinații din aceasta zonă, iar pentru perioada de iarnă se va extinde produsul pe destinații charter calde, cu plecări din multiple orașe (Egipt, Dubai, Tunisia).
”Pentru anul acesta, ne propunem să reducem diferența dintre cifra de vânzări și cifra de afaceri prin strategii care să încurajeze finalizarea călătoriilor rezervate. Vom continua să investim în experiența clienților, în tehnologii noi – inclusiv AI – pentru rezervări și vom urmări o flexibilitate sporită în pachetele oferite. De asemenea, ne uităm la noi piețe și segmente turistice care să ne permită o creștere sustenabilă și un grad mai mare de utilizare a rezervărilor”, adaugă Cristian Pandel.
Be the first to comment