FOTO VIDEO Piața din România salvează turismul în Bulgaria! La Târgul de Turism al României, vecinii de la sud de Dunăre și-au diversificat oferta cu destinații noi pentru românii în căutare de experiențe de vacanță deosebite

Târgul de Turism al României. FOTO Adrian Boioglu

La Târgul de Turism al României – ediția de primăvară, desfășurat la centrul expozițional ROMEXPO din București, unul dintre cele mai proeminente standuri a fost cel al Bulgariei. Asemeni majorității țărilor din regiunea Mării Negre și vecinii noștri de la sud de Dunăre resimt efectele războiului din Ucraina, prin pierderea unui segment cheie de turiști care obișnuiau să își petreacă sejururile în stațiunile bulgărești.

O surpriză plăcută a fost pentru jurnaliștii GoNEXT să îl întâlnească,  la standul Bulgariei, pe constănțeanul Dima Pusnava, un profesionist în domeniul turismului cu aproape cinci decenii de experiență acumulată de-a lungul continentului, de la stațiunile de pe litoralul românesc, până la Palma de Mallorca. Grație expertizei sale valoroase, Pusnava a fost cooptat în echipa de conducere a stațiunii Albena, în care ocupă poziția de director pentru piețele din România și Germania.

„Vorbind de 2023, trebuie să spun că de trei ani de zile piața românească salvează turismul în Bulgaria. Anul trecut, românii au fost pe primul loc ca număr al turiștilor care au vizitat Bulgaria. Despre Albena trebuie să știți un lucru: Albena nu înseamnă numai cele 40 de hoteluri pe care le avem; Albena este un concern de 18 întreprinderi. Noi avem cele mai mari livezi de cireși, de meri, la noi, turiștii servesc, la micul dejun, sucuri de mere și de cireșe pure, fără adaos de apă. Avem cea mai mare fermă de capre și vaci Black Angus, avem serele noastre – peste 50% din ceea ce se consumă la Albena este din producție proprie.

Turiștii trebuie să înțeleagă că Albena nu este cum e Mamaia sau cum sunt celelalte stațiuni unde fiecare hotel are proprietarul lui. La noi, toate cele 40 de hoteluri sunt în mâna unui singur om. Este o societate pe acțiuni, condusă de un bulgar, care deține pachetul majoritar de acțiuni și numai așa poți face ceea ce facem noi, Albena. Pot să spun că Albena este cea mai puternică companie turistică din toată Bulgaria”, a ținut să puncteze Dima Pusnava.

Un element deosebit de interesant pe care a dorit să îl sublinieze Pusnava este acela al inovației pe care stațiunea Albena o utilizează în domeniul reciclării și sustenabilității, o veritabilă lecție de luat aminte și pentru antreprenorii români din turism:

„Tot ce rămâne de la all-inclusive nu se aruncă, ci este dus la o stație perpetuum mobile unde producem energie electrică din tot ce nu se consumă la all-inclusive. Avem podgoria noastră, facem vinul de Albena. Noi avem pământ agricol, unde cultivăm grâu. Grâul îl ducem la o moară, iar moara ni-l macină, făina o ducem la o fabrică de pâine, care ne produce tot ce înseamnă pâine și patiserie toată vara pentru turiștii noștri”.

În 2023, stațiunea Albena aniversează 54 de ani de existență, iar elementul principal cu care se mândrește este consecvența. Dima Pusnava povestește că, în celebra stațiune bulgărească de la malul mării nu s-a ridicat niciun imobil nou de mai bine de jumătate de secol, însă, în schimb, accentul este pus pe modernizarea imobilelor deja existente și transformarea lor în facilități turistice de cea mai înaltă calitate, în măsură să satisfacă chiar și cele mai pretențioase gusturi.

Albena se mândrește ca fiind singura stațiune de pe tot litoralul bulgăresc care are o plajă de peste 3,5 km lungime și 150 de metri lățime. Toate hotelurile sale dispun de plaja lor proprie. Două șezlonguri și o umbrelă sunt gratuite în oferta de vacanță. Cine vine o dată la Albena, revine întotdeauna cu mare plăcere, atrag atenția Dima Pusnava.

Din experiența sa cât o viață de om în domeniul ospitalității, Pusnava a învățat că vacanța ideală durează circa 10 până la 14 zile. Prima jumătate a concediului este pentru acomodarea cu locurile, iar restul pentru a te bucura de tot ce ți se pune la dispoziție. Ofertele turistice din Albena oferă doritorilor pachete variate de trei zile până la trei săptămâni, în care să se bucure de relaxare completă cu facilități de patru sau cinci stele.

Prezentă la standul impozant al Bugariei de la ROMEXPO a fost și adjuncta ministrului bulgar al Turismului. Mariela Modeva a detaliat, pentru GoNEXT, strategia și tacticile de promovare abordate de Bulgaria anul acesta, cu atracții noi și multe lecții învățate după pandemie. La fel ca directorul stațiunii Albena, Modeva a subliniat importanța deosebită a turiștilor români pe teritoriul Bulgariei.

„Pot sublinia faptul că piața de turism din România este importantă pentru Bulgaria și pentru Ministerul bulgar al Turismului. Am hotărât să venim aici cu un stand generos deoarece românii sunt pe primul loc în clasamentul turiștilor străini care au vizitat Bulgaria în ultimii ani și ne dorim să îi atragem din nou, în special acum, după ce pandemia de COVID 19 a trecut. Nu mizăm doar pe zona Mării Negre, cu stațiunile sale, ci îi invităm să descopere și valorile culturale ale Bulgariei, destinațiile vinicole, stațiunile de spa și wellness și, desigur, turismul balnear.

Nu ne aflăm aici doar pentru a le arăta românilor destinații care le sunt deja familiare, ci și multe noi atracții pe care le-am adus aici pentru a le prezenta. Anul acesta avem un stand care se întinde pe 250 m² și 32 de expozanți din întreaga Bulgarie. Iată de ce consider că pentru români va fi foarte interesant să vadă o nouă față a Bulgariei, ospitalitatea noastră și relațiile noastre tradiționale foarte bune care cred că vor spori interesul turiștilor români care vor dori să exploreze și mai mult Bulgaria”, a spus Mariela Modeva, adjuncta ministrului bulgar al Turismului.

Bulgarii însă nu caută doar să ia banii românilor ademenindu-i cu vacanțe reușite la ei în țară, ci acționează și viceversa, sfătuindu-și propriii cetățeni să viziteze și să descopere frumusețile unice ale României.

„Lucrăm și viceversa, adică bulgarii să devină interesați de ceea ce România are de oferit, fiindcă din punct de vedere al tradițiilor și istoriei, ne-am aflat mereu în tandem. De exemplu, din anul 2007, când împreună am devenit țări membre ale Uniunii Europene până astăzi când ne luptăm pentru a deveni parte a zonei Schengen. Avem, așadar, o mulțime de lucruri în comun și de aceea arătăm mult respect pieței românești a turismului”, afirmă Modeva.

În privința modului în care atracțiile turistice ale României sunt promovate la sud de Dunăre, Mariela Modeva este de părere că:

„Întotdeauna este loc de mai bine în ceea ce privește organizarea, însă în ultimii ani am văzut multă muncă activă din parte promotorilor români pe piața din Bulgaria. Ambasada României la Sofia ajută în mod activ, iar noi, la rândul nostru, invităm jurnaliști români, bloggeri, creatori de conținut video, așa cum și jurnaliștii bulgari, bloggerii și creatorii de conținut video vin în România și sunt de părere că am reușit să stabilim un echilibru bun. Sperăm ca relațiile noastre cu Ministerul român al Turismului să devină din ce în ce mai bune. Ieri am avut întâlniri cu doi secretari de stat din minister și împreună sperăm să organizăm întrevederi între miniștrii noștri pentru a aprofunda eforturile comune depuse în relațiile noastre bilaterale”.

Pentru cei care deocamdată n-au pus piciorul în Bulgaria, dar plănuiesc să organizeze o vacanță pentru care n-au decis încă destinația, adjuncta ministrului Turismului din țara vecină are câteva recomandări:

„Cred că în primul rând trebuie să le spunem oamenilor că oferim un bun raport preț – calitate. Suntem foarte ospitalieri, pentru că, după cum spuneam, împărtășim multe obiceiuri comune. Privind și din alt unghi, Bulgaria oferă oprtunități pentru diverse categorii de public. Suntem deschiși pentru familii, pentru tineret, pentru seniori, pentru adulți, iar pentru fiecare dintre aceste categorii de public avem oferte dedicate, de foarte bună calitate. De asemenea, trebuie ținut cont și de faptul că suntem o țară foarte liniștită, ferită de ecourile războiului dintre Rusia și Ucraina și nu în ultimul rând, românii trebuie să aibă în vedere că, fiind vecini, este foarte ușor de ajuns la atracțiile turistice din Bulgaria”, mai adaugă Mariela Modeva.

Pentru cei care nu au aflat încă, Bulgaria dispune și de resorturi balneare foarte moderne, care oferă sejururi la prețuri destul de atractive. Un exemplu în acest sens este complexul Therma Village, din Kranevo.

„Locația noastră, Kranevo, se află în apropiere de Albena și Nisipurile de Aur, în zona Varna, iar complexul nostru oferă și multe facilități iubitorilor de sporturi precum voleiul, fotbalul tenisul și ne lăudăm cu cel de-al treilea cel mai mare patinoar din lume, amplasat aproape de mare – Sea Ice Arena. Oferim servicii spa de înaltă calitate. Complexul nostru este alcătuit din două hoteluri de cinci stele și unul de patru stele, dispunem de locuri de joacă pentru copii, de asemenea turiștii pot regăsi în complexul nostru un bazin olimpic de înot în aer liber și două bazine semiolimpice acoperite cu apă termală, la o temperatură de 32 de grade Celsius”, descrie, pe scurt, facilitățile complexului Andrian Dimitrov, Director Executiv Adjunct – Therma Village, Kranevo.

Echipa GoNEXT a fost încântată să descopere o destinație exclusivistă extrem de interesantă din Bulgaria și anume Bononia Estate Winery Resort, un domeniu cu o înfățișare de o noblețe aparte, specifică mai degrabă zonelor liniștite și izolate de la Marea Mediterană. Nu mică ne-a fost mirarea să aflăm că această bijuterie turistică se află pe malul Dunării, la câteva ore de mers cu mașina.

„Suntem un complex turistic de tip boutique amplasat chiar pe malul Dunării, în satul Koșava, nu departe de Vidin. Oferim o experiență vinicolă de înaltă clasă. Avem crama și boutique hotelul deschis recent, cu 22 de camere, un restaurant modern, spa, piscină infinity, spații pentru degustări de vinuri, săli de conferințe și, desigur, vinurile de înaltă calitate pe care le producem. Avem o podgorie de 1.500 de hectare de viță de vie, amplasată în vecinătatea cramei și a complexului turistic”, enumeră Daniela Radeva, manager vânzări internaționale al Bononia Estate.

După cum era și firesc, domeniul, în eleganța sa, are în spate și o istorie interesantă. Hotelul este un vechi conac de secol XIX, recondiționat și redat prezentului pentru o nouă eră de splendoare.

„Interesant este că regiunea noastră de mândrește cu o bogată tradiție în domeniul producerii de vinuri, însă acesta nu este unicul nostru atuu. Avem și o moștenire istorică importantă. De exemplu, imobilul care adăpostește astăzi hotelul nostru a fost construit în 1895, fiind una dintre cele mai vechi fabrici de bere de pe teritoriul Bulgariei, transformată mai apoi într-o cramă. Oaspeții noștri pot merge să viziteze Vidinul și alte locații cu importanță istorică din împrejurimi. De altfel, multe situri arheologice importante pentru istoria națională a Bulgariei sunt amplasate în nord-estul țării, adică exact unde suntem noi poziționați. Cei interesați pot găsi pe site-ul nostru o secțiune special dedicată pasionaților de istorie cu tot ce pot vizita cât timp sunt cazați la noi”, specifică Radeva.

Tot ea mai dezvăluie un avantaj pentru cei care doresc o escapadă fie de weekend, fie de mai multe zile, în familie sau alături de un grup de prieteni, respectiv faptul că domeniul se află la granița dintre Bulgaria, România și Serbia, ceea ce face posibilă o experiență inedită: turiștii pot merge să bea o cafea în Serbia, să ia prânzul în România, iar seara să cineze la cramă, în Bulgaria.

 

De acum ne vedem și pe CD TV – televiziunea digitală cu cea mai mare acoperire din Sud Estul României: Constanța, Tulcea, Ialomița și Călărași.

Cele mai bune emisiuni și reportaje sunt pe www.cdtv.ro

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*