La opt ani de la intrarea în faliment, compania maghiară Malev a acceptat plata restituirilor către agenții și operatorii de turism

Fosta companie aeriana maghiara Malev a intrat în faliment în 2012. FOTO Facebook Malev
Fosta companie aeriana maghiara Malev a intrat în faliment în 2012. FOTO Facebook Malev

Fosta companie aeriana maghiara Malev a intrat în faliment în 2012, lăsând numeroase agenții de turism și operatori de turism cu cereri de rambursare neplătite. După negocieri îndelungate și complexe, agenții de turism obțin plata unei părți mari din cererile lor de rambursare.

„Falimentul unei linii aeriene este întotdeauna o problemă complexă de rezolvat, iar Malev nu a făcut excepție. După opt ani de activitate, efortul ECTAA și al organizațiilor sale membre dau în sfârșit roade!”, a declarat Pawel Niewiadomski, președintele ECTAA(Asociația Europeană a Agențiilor de Turism şi Turoperatorilor – n.r.).

Potrivit Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), care este membru al ECTAA, în urma falimentului Malev, fondurile biletelor Malev neutilizate au fost protejate într-un cont escrow de către IATA (Asociația Internațională de Transport Aerian – n.r.), care este responsabil pentru facturarea și decontarea biletelor de avion între agenții acreditați IATA și companiile aeriene. Agenții de turism au solicitat rambursarea biletelor Malev nefolosite pentru clienții lor, dar alți creditori ai companiei aeriene au contestat proprietatea legitimă a acestor bani.

În 2015, la trei ani de la falimentul Malev, aproximativ 190 de agenți de turism au inițiat un dosar în Amsterdam pentru a obține securitate juridică. În 2018, o hotărâre a fost de acord cu poziția acestor agenți de turism și IATA și a recunoscut că fondurile Malev pentru biletele neutilizate aparțineau în principiu clienților agenților de turism, recunoscând, de asemenea, că sumele administrate de IATA nu erau suficiente pentru a acoperi complet toate cererile de rambursare.

Discuții suplimentare au apărut în urma hotărârii judecătorești și pentru a împiedica procedurile suplimentare ale instanței, părțile s-au angajat în negocieri pentru a ajunge la un acord care ar fi acceptabil pentru toată lumea. Acordul a fost semnat acum, ceea ce înseamnă că toate sumele validate ale cererii de restituire vor fi distribuite proporțional tuturor agenților de turism după deducerea costurilor legale.

„Suntem foarte fericiți că acest caz se încheie în sfârșit. Rambursarea cererilor în mijlocul celei mai mari crize a industriei este o veste excelentă pentru agenții de turism și clienții acestora”, a concluzionat Pawel Niewiadomski.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*