Consiliul General al Bucureștiului a majorat taxa de promovare turistică, ceea ce a provocat nemulțumirea Asociației de Incoming România

Aeroportul Internațional Henri Coandă. FOTO AIHCB

Asociația de Incoming România (AIR) își exprimă îngrijorarea și dezacordul față de Hotărârea Consiliului General al Municipiului București Nr 723 / 18.12.2019 prin care se instituie taxa specială de pentru promovarea turistică a municipiului București pentru anul 2020, prin aplicarea cotei de 2% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a unui turist în București.

Dublarea acestei taxe locale de la 1% la 2 %, anunțata cu puțin timp înainte de începerea anului, este o lovitură data turismului organizat prin intermediul agențiilor de turism care aduc turiști străini în București și în România, o nouă palmă data turismului de Incoming care în loc să fie recunoscut și susținut este îngrădit și restricționat.

Într-un comunicat de presă al Consiliului Director al Asociației Incoming România se arată că trebuie ținut cont de faptul că pentru programele turistice care includ și sejururi în București, deja publicate și promovate în cataloagele și pe piețele externe, prețurile sunt deja stabilite pentru anul viitor și din acest motiv această creștere de 100 % a taxei va trebui să fie suportată și susținuta de agențiile care aduc turiști străini în România și fac turism de Incoming.

„Sperăm că hotelierii să înțeleagă acest aspect și să suporte și ei o parte din  această creștere în cazul turiștilor străini aduși prin intermediul agențiilor. De ce această creștere de taxa?  Pentru că primăria capitalei să facă cheltuieli de promovare discreționare, fără să țină cont de părerea vreunei asociații de profil și a celor ce contribuie la aducerea de turiști străini în București pe cheltuiala și muncă lor și de necesitățile reale de promovare a destinației turistice București. Trebuie subliniat faptul că această hotărâre nu stipulează cum vor fi cheltuite taxele colectate și cum vor fi cunoscute și verificate aceste cheltuieli, în condițiile în care Municipiul București nu are o Asociație de Promovare recunoscută și susținuta de primărie și existând deja și o Companie Municipală Turistică a Bucureștiului, creață și condusă de primărie. Credem în acest context că este necesară urgentarea aplicării Legii privind înființarea Organizațiilor de Management a Destinațiilor pentru a utiliza eficientși transparent aceste taxe locale de turism colectate“ se mai arată în comunicatul de presă al Consiliului Director al Asociației Incoming România, semnat de președintele acestuia, Ovidiu Tudor.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*