Apelul Parlamentului European pentru protecția împotriva insolvenței companiilor aeriene corespunde cerințelor agenților de turism

Calatori în Heatrow Airport Londra. FOTO Cătălin SCHIPOR

Parlamentul European a adoptat joi, 24 octombrie, o rezoluție privind efectele negative ale falimentului Thomas Cook în turismul european. ECTAA susține rezoluția și salută în special apelul urgent al Parlamentului pentru protecția împotriva insolvenței companiilor aeriene.

Thomas Cook, cel de-al doilea mare operator de turism din Europa, s-a prăbușit în data de 23 septembrie 2019. Acest eșec a fost dăunător pentru atât pentru industrie, destinații, furnizori de servicii de călătorie cât și pentru angajați. De asemenea, a produs panică în rândul clienților Thomas Cook. Cu toate acestea, aceștia din urmă au beneficiat pe deplin de cadrul sistemului de garantare al operatorilor de turism, instituit în conformitate cu legislația europeană, pe scurt „Directiva privind pachetele de servicii de călătorie”. Drept urmare, clienții Thomas Cook au putut să-și continue vacanța, să fie repatriați și – pentru cei care nu au plecat încă – să obțină o rambursare din sistemul de garantare al operatorului de turism (cel mai adesea un fond de garantare sau o asigurare). Acest lucru este posibil deoarece operatorii de turism trebuie să furnizeze dovezi suficiente de securitate pentru rambursarea și / sau repatrierea călătorilor în caz de insolvență.

ECTAA salută faptul că Rezoluția Parlamentului European recunoaște importanța turismului în economia UE atât în ceea ce privește crearea de venituri (10% din PIB-ul UE28), cât și impactul social al acestuia (12% din totalul forței de muncă) și solicită o mai bună recunoaștere a acestui sector la nivelul UE.

De asemenea, ECTAA mulțumește Parlamentului European pentru sprijinul acordat pentru a obține o linie bugetară dedicată pentru turism și mai multă recunoaștere în cadrul Comisiei Europene.

ECTAA sprijină în special apelul Parlamentului European pentru protecție împotriva insolvențelor companiilor aeriene. Falimentul companiei Thomas Cook Airlines și numeroasele falimente anterioare ale unor companii aeriene arată că turiștii / consumatorii nu sunt tratați în mod egal atunci când o companie își încetează activitatea. Călătorii care cumpără un pachet de călătorie sunt mult mai bine protejați împotriva falimentului unui operator de turism, care trebuie să depună garanții împotriva insolvenței proprii pentru a asigura repatrierea și restituirea călătorilor afectați. Cu toate acestea, nu există o protecție similară pentru pasagerii care cumpără un singur bilet de avion de la o companie aeriană, în cazul insolvenței unei linii aeriene. În acest caz, pasagerii nu pot primi o rambursare și trebuie să cumpere un bilet nou pentru a se întoarce acasă. Consumatorii sunt tratați diferit, în ciuda faptului că plătesc foarte mulți bani în avans la compania aeriană sau la operatorul de turism.

„În urmă cu 10 ani, Parlamentul European a cerut deja protecție împotriva insolvențelor companiilor aeriene și de atunci nu s-a schimbat nimic. Inițiativele conduse de industrie nu oferă o protecție adecvată. După 32 de eșecuri ale unor companii aeriene europene în mai puțin de 3 ani, este timpul pentru acțiuni la nivelul UE“, a declarat Pawel Niewiadomski, președintele ECTAA.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*