Revolut Summer Travel Report: În vacanță, românii au golit conturile Revolut în Grecia, Italia, Germania

Revolut. FOTO Revolut

Revolut, fintech-ul global cu peste 60 de milioane de clienți la nivel global și mai mult de 4,5 milioane în România, analizează cum au evoluat preferințele pentru destinațiile de vacanță, în vara 2025, în rândul utilizatorilor săi. Analiza bazată pe datele interne ale Revolut a acoperit toate piețele europene, inclusiv România, pentru perioada 1 mai – 25 august 2025, dar și destinații din afara Europei unde au fost înregistrate plăți cu cardurile fizice. Revolut a observat că cele mai mari creșteri ale numărului de turiști români, în timpul concediilor de vară din 2025, au fost înregistrate în țări europene, iar pe primele trei locuri, din perspectiva creșterii numărului de vizitatori români, s-au situat Regatul Unit (+46%), Republica Moldova (+39%) și Polonia (+26%). Italia (+24%) și Bulgaria (+21%) au completat clasamentul primelor cinci destinații a căror atractivitate a crescut anul acesta.

Aproape două milioane de români care folosesc cardurile și serviciile băncii digitale Revolut au cheltuit mai mult de o jumătate de miliard de euro în perioada menționată, în străinătate. Iată care sunt principalele tendințe rezultate din datele interne ale băncii digitale și dintr-un studiu realizat de Dynata, în iunie 2025.

Țările europene din regiune rămân preferatele românilor, dar a crescut și atractivitatea unor destinații îndepărtate (Japonia, Argentina, China)

Europenii își petrec ultimele zile de concediu de vară din 2025 și tot mai mulți dintre utilizatorii Revolut deja încep să schițeze planurile pentru viitoarele vacanțe sau ieșiri cu prietenii și familia. În condițiile în care costul vieții se anunță tot mai ridicat pentru utilizatorii români, și cheltuielile de vacanță au fost ținute sub control astfel încât toamna să nu îi găsească în imposibilitatea de finanța costurile pentru revenirea la școală, facultate și la viața obișnuită.

Înainte de perioada de concedii, românii chestionați de Dynata și Revolut spuneau că merg în vacanță în locuri recomandate de prieteni și familie (46%), în destinații care sunt accesibile în privința costurilor cu cazarea și transportul (38%) sau în locuri pe care le cunosc foarte bine (35%). Unul din patru respondenți a indicat că a consultat în alegerea destinației de vacanță bloguri sau influenceri de specialitate, precum și ghiduri turistice recunoscute ca Trip Advisor sau Lonely Planet. 13% dintre participanții la studiul Revolut au declarat că au ales vacanța la recomandările de pe social media sau ale influencerilor, iar 11% au consultat platforme AI înainte de a decide unde merg în concediu.

Chiar dacă 56% dintre respondenți au spus că în vacanță doar se relaxează și nu fac nimic, în concediul de vară din 2025, cei mai mulți turiști români au ales să cheltuiască cu Revolut în locurile vizitate.

Astfel, cele mai mari cheltuieli de vacanță au fost făcute de români în Grecia, care s-a plasat pe prima poziție cu aproape 68 de milioane de euro cheltuiți. Pe poziția a doua s-a situat Italia, cu aproape 64 de milioane de euro, urmată de Germania cu 60 milioane de euro. În total, turiștii români au cheltuit în vacanța de vară peste 500 de milioane de euro în 204 destinații, mai mult cu 8% decât în 2024, și au efectuat peste 29 milioane de tranzacții cu cardurile Revolut.

Marii câștigători ai sezonului au fost vecinii de la sud, bulgarii, cu o creștere cu 29% a sumelor totale cheltuite (41 de milioane de euro) față de sezonul trecut. De asemenea, destinații exotice sau îndepărtate ca Japonia, Argentina, Maroc, China au figurat în top 5 locații de vacanță după creșterea medie a sumelor cheltuite de turiștii români în vara acestui an.

Pentru a veni în sprijinul clienților care călătoresc în străinătate, Revolut a introdus în aplicație un modul turistic care face ca experiențele de vacanță ale utilizatorilor să fie și mai simplu de realizat ca până acum. În același ecran, sunt regrupate cele mai importante funcționalități turistice și de stil de viață cum ar fi: Revolut eSIM, rata de schimb valutar în timp real, harta ATM-urilor și localizarea celor mai apropiate echipamente de eliberare a numerarului. La finalul vacanței, utilizatorii pot primi un raport cu cheltuielile realizate, inclusiv analiza pe categorii de plăți, o hartă personalizată a călătoriilor realizate, pentru a-și ține evidența cheltuielilor.

”Studiile ne arată că, pentru cei mai mulți români, vacanțele sunt un prilej de relaxare sau pentru a petrece timp cu familia. Cum climatul economic din lunile următoare se anunță unul dificil pentru utilizatorii din această piață, obiectivul principal în concediu este acela de a nu cheltui mai mult decât permite bugetul fixat. Cu funcționalitățile de analiză a bugetului și prin modul intuitiv de a organiza informațiile despre serviciile și achizițiile asociate vacanțelor, Revolut simplifică lucrurile pentru clienți și îi ajută pe aceștia să aibă o imagine corectă și la zi asupra fondurilor de care dispun”, a declarat Mariia Lukash, Head of Growth pentru regiunea CEE la Revolut.

Cheltuielile cu servicii turistice, în ușoară scădere. Cumpărăturile de produse alimentare, avans de 12%

Datele Revolut arată că majoritatea categoriilor de cheltuieli efectuate au fost în creștere, raportat la aceeași perioadă a anului trecut, cu excepția cheltuielilor pentru servicii turistice care au fost în ușoară scădere.

Cel mai mare buget a fost alocat meselor și serviciilor de restaurație, care au progresat față de anul trecut cu 8% (până la 113 milioane de euro). Achizițiile din supermarketuri și magazine de produse alimentare și de uz casnic au crescut cu 12% (până la 110 milioane de euro). Cumpărăturile de produse nealimentare au crescut și ele cu 9%. Cea mai mare creștere față de anul trecut a fost înregistrată pentru categoria de achiziții asociate sănătății și igienei (+19%). Suma totală cheltuită de utilizatorii români în vacanța de vară petrecută în străinătate pentru servicii de transport a ajuns la 69 de milioane de euro (+3% vs 2024).

Cine a făcut turism în România?

Nu doar românii au cheltuit în străinătate, cu Revolut, ci și turiștii străini au făcut plăți în timpul sejururilor în România. Turiștii proveniți din principalele 10 țări interesate de România ca destinație turistică au lăsat peste 240 de milioane de euro în țara noastră în perioada indicată. Cea mai mare sumă cheltuită de turiștii veniți în țara noastră a provenit de la utilizatorii Revolut din Regatul Unit (126 milioane de euro). Pe a doua poziție s-au situat turiștii germani (27 milioane de euro), pe a treia francezii (17 milioane de euro). Pe locurile următoare s-au plasat turiștii irlandezi (15 milioane de euro) și cei italieni (14 milioane de euro).

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*