FOTO VIDEO European Music Open, la final. Oradea a arătat că turismul cultural de înaltă clasă, muzica și dansul pot să atragă vizitatori din toată lumea

Corul Madrigal a închis ceremoniile de la European Music Open Oradea. FOTO Adrian Boioglu
Corul Madrigal a închis ceremoniile de la European Music Open Oradea. FOTO Adrian Boioglu

European Music Open este un festival care uimește de la an la an. O rețetă îndrăzneață, un mix de culturi, un potpuriu de opere de artă diverse și o încântare pentru spectatori.

Urmăriți reportajul video realizat de jurnaliștii GoNEXT Adrian Boioglu și Adrian Florea în ultimele zile de la European Music Open, Oradea, 2018:

Sala teatrului Regina Maria a fost plină la spectacolul profesioniştilor din trupa Castro Romero Flamenco din Spania: dansatorii i-au făcut pe spectatorii orădeni să îi aplaude şi să îi ovaţioneze câteva minute bune. Momente de dans contemporan, dar și momente de flamenco pur în care pantofii dansatorilor au fost folosiţi ca instrumente muzicale au făcut deliciul publicului. Pe scenă şi-a făcut apariţia şi “Don Quijote”, eroul din celebrul roman al lui Miguel de Cervantes, care şi-a dansat povestea.

“Publicul a fost uimitor!… Am avut ovații, și “Bravo!” și toți erau în picioare… Chiar am fost surprinsă de reacția publicului. Fantastic!”, a spus vădit emoționată prim-solista Rosario Romero.

Încântat de publicul de calitate a fost și coregraful trupei spaniole. Ropotele orădenilor de aplauze s-au auzit minute în șir, iar strigătele de “Bravo !” și “Bis !” cu greu s-au oprit din a fi auzite. Coregraful Renato Zanella nu este prima oară în România și știa ce auditoriu are.

“Eu am o istorie lungă în România; am fost directorul Teatrului Național de Operă și Balet din București în trecut. În Oradea am mai venit și anul trecut în urma invitației domnului Alexandru Badea, la Festival. Așa că sunt pentru a două oară în Oradea și sunt uimit de public și de primirea care mi s-a făcut aici. Au aplaudat în picioare. I-am simțit plăcerea și emoțiile pe care mi le-au transmis. Am văzut un “mulțumesc” în ochii lor”, a declarat pentru GoNEXT Renato Zanella, coregraful trupei Castro Romero.

Copiii care au ridicat ștacheta la European Music Open

În timp ce spaniolii ridicau sala în picioare la teatrul Regina Maria pe ritmuri de flamenco, alți artiști făceau același lucru cu vocile lor la Catedrala Greco-Catolică. Corul de copii Radio a avut un recital extraordinar intitulat “The Sound of… musical”, în cadrul căruia au fost incluse melodii din spectacole şi filme de tip musical din anii ’40 până în prezent. Cei 40 de copii din Corul Radio s-au aflat pentru prima oară la Oradea, însă au cântat de parcă dintotdeauna ar fi susținut reprezentații în grandiosul lăcaș de cult. Nicio emoție, nicio tresărire, nicio notă luată altfel din greșeală sub presiunea publicului. Adevărați profesioniști.

“Trebuie să vă spun că atunci când mi-a fost prezentat de către domnul Badea acest proiect mi s-a părut de o calitate cu totul ieșită din comun având în vedere că, sigur, e ușor să aduni câțiva muzicieni și să faci un festival muzical, dar acest European Music Open, această deschidere către alte zone artistice în același timp cu accent pe muzică, și modul în care este organizat și calitatea invitaților… găsesc că este un eveniment care trece dincolo de ceea ce în mod obișnuit se găsește ca ofertă culturală în România de astăzi” a spus Voicu Popescu, dirijorul Corului Radio de copii.

În cele din urmă s-a lăsat cortina peste cea de-a treia ediţie a European Music Open – un eveniment care timp de şase zile a transformat Oradea în polul culturii din România. Evenimentul s-a încheiat duminică, 24 iunie, cu un concert de excepție al Corului Național Madrigal pe scena Teatrului Regina Maria.

“Cred că sunt peste zece ani de când nu am mai fost în Oradea în calitate de artist pe scenă, mi-a făcut mare plăcere această invitație și întrucât acest Festival și-a cucerit aplauzele înainte ca să venim noi aici, este o onoare pentru noi și sper să devenim parteneri foarte buni” ne-a mărturisit Anna Ungureanu, dirijorul corului madrigal.

Desfășurat în cele mai reprezentative locuri din oraș, festivalul a adus laolaltă artiști cu notorietate. European Music Open este un festival cultural organizat de Primăria Municipiului Oradea, cu sprijinul tenorului Alexandru Badea și al Asociației pentru Promovarea Turismului din Oradea. Acestora li s-au adăugat Teatrul Regina Maria, episcopiile romano şi greco-catolică de Oradea și Muzeul Țării Crișurilor.

“Muzica, dansul, corul au fost în proporții fantastice în acest Festival – una peste alta important e că toate sunt artă. Nu știm dacă așa va arăta spectacolul viitorului – unele lucruri rămân, durează, altele dispar, se schimbă”, explică dansatoarea de flamenco Rosario Castro Romero.

Mihai Jurcă, Directorul European Music Open: “Publicul așteaptă și își dorește așa ceva”

Festivalul orădean a fost premiat anul trecut de revista Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România.

“Ediția acestui an a adus două zile în plus de festival, în primul rând, a adus evenimente noi (lansare de carte) am avut și câte două evenimente pe zi și lucrurile au mers foarte bine. Ne-am bucurat tare mult că publicul a fost tare generos și ne-a umplut sălile la fiecare eveniment din festival și asta e cea mai mare mulțumire pe care un organizator o poate avea – răspunsul publicului certifică și confirmă toate eforturile pe care le-am depus. Vom păstra anul viitor formatul acesta divers cu diverse tipuri de evenimente culturale, de la lansări de carte, expoziții de pictură, concerte de jazz sau de alt fel de muzică. Toate ne-au arătat că publicul așteaptă și își dorește așa ceva și vom continua pe această direcție”, a declarat pentru GoNEXT, Mihai Jurca, directorul Festivalului.

Săptămâna trecută Oradea a dat o lecție turismului românesc prin Festivalul său european de mare varietate și spectaculozitate, care lasă în urmă amintiri materiale și spirituale de o deosebită valoare. Poate că bătrânul oraș Oradea a fost devansat de altele în ceea ce priveşte tehnologia şi poate chiar alte domenii ale cunoaşterii, însă în domeniul turismului rămâne un punct de referinţă. Anul 2017 a consemnat un record pentru turismul orădean: pentru prima oară în istoria oraşului, numărul anual al turiştilor l-a depăşit pe cel al locuitorilor.

Oradea devine cunoscută prin construcţiile sale impunătoare, prin casele vechi conservate cu grijă, prin muzeele sale, sălile de teatru şi alte edificii reprezentative. Modelul turistic orădean este foarte simplu și se bazează pe valorificarea trecutului (renovarea edificiilor culturale) şi cultivarea educaţiei turistice.

De la Oradea însă ne-am întors cu senzația etichetei înalte și a bunelor maniere ridicate la rang de politică locală. Asociaţia pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune (APTOR) își propune să continue promovarea oraşului la târgurile de turism din ţară şi din străinătate şi să programeze cât mai multe evenimente interesante în urbe, astfel încât, laolaltă cu localnicii, turiştii să nu se plictisească.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*