FOTO VIDEO Reduceri de 70% prin sistemul „Înscrieri Timpurii” pentru vacanțe in România, la Târgul de Turism

Târgul de Turism al României. FOTO Ovidiu Oprea

O vizită la Târgul de Turism al Românie (TTR), care se desfășoară la Romexpo, trebuie organizată din vreme, omul trebuie să știe exact ce fel de vacanță vrea să cumpere cu preț redus. Ofertele sunt nenumărate și, dacă nu știe cui să se adreseze, turistul e năucit de-a binelea. Sunt o mulțime de standuri ale agențiilor de turism, ale unor touroperatori de renume, standuri ale hotelierilor, dar și ale consiliilor județene care își promovează destinațiile turistice. Centrele de turism nu vând vacanțe, însă vizitatorii sunt atrași cu adevărate expoziții de produse culinare, băuturi specifice locului, produse artizanale, cu cântece și dansuri populare oferite de gazde. Un adevărat spectacol turistic.

Unele agenții de turism aplică, in ultimii ani, o strategie care incepe să aibă succes in rândul potențialilor cumpărători de vacanțe. Organizează Târgul și in format fizic, și în format online. Sau doar online, dar printre vizitatori îi vezi și pe șefii agențiilor de turism pe care nu ii rabdă sufletul să nu dea o fugă la Rompexpo, să simtă pulsul pieței.  Președintele companiei de turism Iri Travel, Lucian Bădîrcea, vine mereu la TTR, discutâ afaceri cu diverși clienți, deși agenția lui oferă, de câțiva ani, vacanțe online. Chiar insistă să vină la TTR. Știe, cu ochii închiși, ofertele pentru turismul intern:

„Anul acesta, ca de altfel și în ultimii 3-4 ani, organizăm târgul online de turism, unde avem oferte pentru destinațiile noastre de suflet, inclusiv în România. Avem oferte pe intern, în special la hotelurile din Mamaia, de 3 și 4 stele, cu mic dejun sau pensiune, ajungând până la 70% reducere în perioada târgului. Cu această reducere semnificativă și în funcție de pentru ce optează turistul, putem vorbi de pachete de până în 1.000 lei, 5 nopți cu mic dejun la hotel de 3 stele în Mamaia”.

Când este vorba de vacanțe în România, Bibi Tour Operator nu este întrecută de nicio agenție. Anamaria Voican, directorul de vânzări al companiei, vorbește de reduceri cu 70% pentru vacanțe la munte, pe destinații balneo și pe litoral. Chiar și pentru sărbătorile de iarnă ar mai fi câteva locuri:

„Sunt reduceri care se aplică și pentru perioada sărbătorilor de iarnă, pentru c, aici, gradul de ocupare este ceva mai mare, undeva la 60%, 70%.  Deci, cine mai dorește și încă nu a apucat să facă asta, să se grăbească să prindă și reducerile, dar și disponibilitatea. Iar pentru litoral 2026 și acolo avem reduceri considerabile de până la 75%. Pentru litoral, în topul preferințelor rămân în continuare Mamaia, Eforie, Olimp, Jupiter. Și, ca preferință, am observat o creștere anul acesta pe pachetele all-inclusive”.

Și dacă tot vorbeam despre zonele montane, am aflat de la Anda Popa, secretar general al  Asociației de Dezvoltare și Promovare a Turismului, Prahova, că ar mai fi câteva locuri și aici, pentru Crăciun și Revelion. Trebuie doar să vă grăbiți.

„Pe Valea Prahovei, încă mai sunt ceva oferte pentru petrecerea Crăciunului. La Sinaia. Ofertele încep de la 2000 de lei pentru un hotel de trei stele, cu cazare în cameră dublă, mese și petrecere de Crăciun. Pentru Revelion, prețurile, ca întotdeauna, sunt un pic mai mari. Pentru un hotel de 3 stele pornesc, pentru cameră dublă, de la 6.000 lei, cu petrecere de An nou, și a doua zi cu multe surprize. Iar la 4 stele, de la 9.000 lei, la fel, cu mese incluse și petrecere de Revelion. Să sperăm că vom avea zăpadă, dacă nu, avem zăpadă artificială.”

Nici județul Dâmbovița nu a lipsit de la Târgul de Turism al României. La standul Consiliului Județean Dâmbobvița, vizitatorii erau atrași, in primul rând, de o presă tipografică funcțională, realizată în 3D de graficianul Andrei Scărlătescu de la Muzeul Tiparului din Târgoviște, după modelul unei tiparnițe a lui Macarie, din 1508, care există la Muzeul Militar. Iar foaia tipărită, pe , de grafician, cu cerneală incă umedă, era oferită vizitatorului. Bineînțeles că domnul Scărlătescu știe și destinațiile turistice din Dâmbovița:

„În județ se pot vedea Palatul de la Potlogi, Muzeu etnografic la Pietroșița, un alt muzeu etnografic la Pucioasa și Peștera Ialomiței care este foarte importantă și foarte vizitată. Și puteți vedea că chiar acolo puteți este un flux turistic foarte mare, poate cumva concurează cu Curtea Dumneavoastră din Târgoviște. Toate pot fi vizitate chiar și în timpul iernii.”

Ajungem la Botoșani, la standul Centrului Național de Informare și Promovare Turistică, unde Ionuț Gurzu își laudă județul, care a devenit din ce în ce mai căutat de către agențiile din țară. Și din străinătate. Turiștii, odată ajunși acolo, revin cu drag, susține el:

„Sunt foarte multe lucruri de descoperit în județul Botoșani, chiar și pe partea ecumenică, pe partea istorică, pe partea multiculturală. Exemplu este drumul mănăstirilor cu Mănăstirea Vorona, cu Sihăstria Voronei, Schitul Oneaga, cu Mănăstirea Coșula, cu galbenul de Coșula, cum este albastrul de Voroneț, la Botoșani se găsește și galbenul de Coșula. Într-un final se ajunge la Mănăstirea Zosin. Și avem incluse în Ruta Bisericilor de Lemn, undeva în jur de aproximativ 15 biserici de lemn, inclusiv în ruta Bisericilor de Lemn din România.”

Unul din cele mai animate standuri ale TTR era cel al județului Alba. Oameni imbrăcați in straie populare, sau personaje din legende și basme, colindau Târgul chemându-i pe turiști să vină la stand pentru a vedea ofertele turistice. Printre ei, Iulia Haldiuc, de la hotelul Transilvania din Alba Iulia, ieșea în evidență prin veselia debordantă și plăcerea de a-și lăuda „marfa”:

„Alba este județul cu cele mai multe obiective turistice, atât naturale cât și culturale. Avem destinațiile tradiționale, cetatea Alba Carolina și mai ales Sala Unirii, pentru că se apropie în 1 Decembrie și știm cu toții că la Alba Iulia s-a făcut România mare, România dodoloață, cum spunea Lucian Blaga în cartea lui. Dar avem și obiective noi, avem Băile Sărate de la Ocna Mureș, proaspăt deschise. Avem și destinații tradiționale, reinventate, să zic așa, adică tradiționalul drum al vinului, care exista încă de pe vremea lui Decebal. Acum îl readucem în atenția turiștilor cu un pachet nou, care combină confortul hotelurilor de lux cu experiența autentică a unei crame tradiționale”.

Următoarea ediție a Târgului de Turism al România va avea loc in luna februarie 2026 când participă un număr mult mai mare de expozanți. Și când vacanțele cumpărate prin early booking sunt incă la prețuri accesibile.

Ne vedem și pe DELTA TV – Televiziunea digitală cu cea mai mare acoperire din Sud-Estul României: Constanța, Tulcea, Ialomița și Călărași.

Reportajele și emisiunile de calitate sunt pe www.deltatv.ro

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația GoNEXT, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe GoNEXT.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*