
Într-o atmosferă relaxată, IRI Travel a deschis oficial sezonul estival 2025 pe litoralul bulgăresc, pentru turiștii români. Totul, într-un cadru elegant oferit de resortul de cinci stele Reyna del Mar, din Ozbor. Cu această ocazie, managementul IRI Travel, Cristina și Lucian Bădîrcea, împreună cu reprezentantul partenerului bulgar, Ion Bondar, manager de dezvoltare a afacerii pentru lanțul hotelier HVD Hotels & Resorts, au susținut o conferință de presă pentru reprezentanții mass-media din România, totul moderat de Traian Bădulescu, consultant de turism și specialist în relații publice pentru IRI Travel.
Evenimentul a marcat deschiderea oficială a sezonului estival pentru turiștii români, reafirmând interesul din ce în ce mai mare pentru destinațiile de vacanță din Bulgaria și punând accent pe oferta IRI Travel și HVD Hotels & Resorts, cu noile tendințe și facilități dedicate pieței de turism din România.
„Avem plăcerea de a vă spune bun venit pe litoralul bulgăresc al Mării Negre, în locațiile de vacanță oferite de cel mai mare și prestigios lanț de hoteluri de pe litoralul Mării Negre, nu doar de pe litoralul românesc, HVD Hotels & Resorts”, a făcut introducerea Lucian Bădîrcea, fondator și manager IRI Travel.
Pe o piață de turism din ce în ce mai căutată, în condițiile în care numai anul trecut aproximativ 2,2 milioane de turiști români au ajuns în destinații de vacanță din Bulgaria, IRI Travel acoperă aproximativ 80 la sută din această ofertă.
„Pot să vă spun că, în ceea ce ne privește, rezervările au crescut anul acesta, față de 2024, care a fost an de referință, foarte bun pentru vânzările pe Bulgaria, au crescut la un nivel de peste 35 la sută. Deci avem un interes major al turiștilor români pentru destinațiile din Bulgaria”, a continuat Lucian Bădîrcea.
Partenerul bulgar al IRI Travel este lanțul hotelier HVD Hotels, un nume de referință pe litoralul bulgăresc, care pune la dispoziția oaspeților săi servicii turistice premium și se remarcă printr-o ospitalitate impecabilă, motive pentru care hotelurile și resorturile sale sunt printre cele mai căutate de către turiștii români aflați în căutarea unui sejur de neuitat pe litoralul Mării Negre.
„Dacă vorbim de câteva motive pentru care turiștii români aleg hotelurile HVD, în primul rând serviciile ultra all inclusive de înaltă calitate, care includ gastronomii rafinate, cu restaurante specializate pe bucătăria mediteraneană și balcanică, facilități moderne, piscine impresionante, activități dedicate copiilor și echipe de animație profesioniste, centre de wellness și SPA cu terapeuți balinezi și nepalezi. Deasemenea, raportul calitate-preț, unul avantajos, dar și proximitatea față de România, contribuie semnificativ la popularitatea acestor hoteluri în rândul turiștilor români”, a punctat Lucian Bădîrcea.
Oferta lanțului hotelier HVD Hotels & Resorts pentru 2025 și… 2026!
HVD este unul dintre cele mai prestigioase lanțuri hoteliere din Bulgaria, apreciat pentru serviciile de Ultra All Inclusive (UAI) și pentru un standard înalt de calitate, curățenie, gastronomie și ospitalitate. HVD deține în prezent 10 unități hoteliere, majoritatea pe litoralul bulgăresc, și un hotel în Germania (HVD Grand Hotel Suhl). Printre cele mai cunoscute se numără HVD Reina del Mar (Obzor) – cel mai nou și mai luxos hotel, inaugurat în 2020, poziționat ca „flagship-ul” lanțului. Urmează HVD Clubhotel Miramar (Obzor) – foarte popular pe piața germană și românească; HVD Viva Club (Nisipurile de Aur) – prima investiție majoră a lanțului; HVD Bor (Sunny Beach) – hotel 4* pentru turiști activi; HVD Riviera Holiday Club – achiziționat în 2024, include hoteluri celebre ca Riviera Beach, Lotos, Nympha, Imperial și Oasis Boutique.
Majoritatea hotelurilor oferă servicii Ultra All Inclusive, restaurante à la carte, băuturi premium, spectacole de animație, plajă și piscine private. HVD acordă o atenție deosebită pentru gastronomie – cu echipe internaționale de chefi, inclusiv turci, cubanezi, balinezi și nepalezi pentru spa și divertisment. Lanțul este recunoscut și pentru orientarea sa spre familii cu copii, dar și pentru rafinamentul cerut de turiștii individuali sau corporatiști. Ca noutate, HVD Hotels & Resorts va inaugura în perioada următoare un centru de congrese și conferințe ultramodern, în stațiunea Obzor, în imediata apropiere a resortului Reyna del Mar. Clădirea multifuncțională, dispusă pe două niveluri, va avea săli cu o capacitate de la 18 până la 656 de locuri, destinată evenimentelor corporate, team buildingurilor, conferințelor internaționale și reuniunilor de afaceri. Totodată, hotelurile din lanțul HVD practică încă reduceri de până la 30% până la finele lunii mai și lansează permanent oferte speciale.
„Chiar cu această ocazie, putem să lansăm o superofertă de înscrieri timpurii, pentru vara 2026, în care turiștii beneficiază de prețurile din acest an, din 2025, plus un discount de 10 la sută din prețul din 2025. Cu alte cuvinte, prețurile se îngheață, se primește și un discount și își fac rezervări de acum pentru anul viitor, iar plata se face abia în luna ianuarie 2026”, a anunțat Lucian Bădîrcea.
O altă ofertă special orientată către turiștii români, în special cei din sudul țării, care pot ajunge cu mașina pe litoralul bulgăresc în 2-3 ore, lansează conceptul „early/late check-in – late check-out”, concept explicat Ion Bondar – Business Development Manager HVD Hotels.
„Am lansat, împreună cu partenerii noștri de la IRI Travel, acest concept de late chech-in – late check-out, special pentru turiștii români care nu-și permit concedii, neavând liber, dar care pot merge vineri dimineață la muncă, cu bagajele făcute, iar vineri seara să plece din București sau Constanța, ajung în trei ore aici, prind cina și începe vacanța. Prind o sâmbătă și o duminică pline, pentru că în toată lumea turistul este forțat să elibereze camera până în ora 12. La noi, însă, camera se eliberează abia la cină, astfel că turistul prinde două zile pline. Mai mult, cei care își pot lua liber și pot ajunge vineri dimineață, beneficiază de acest late check-out, dar și de early check-in, putând să fie cazați la ora 11 dimineața, nu de la ora 15, și să stea până duminică la ora 18. Astfel, în prețul de două nopți, turistul prinde aproape trei zile pline de cazare”, a spus reprezentantul HVD Hotels.
O altă facilitate oferită de toate hotelurile HVD este cea referitoare la copii, primul copil cu vârsta sub 13 ani având gratuitate, atât la cazare, cât și la masă, iar pentru al doilea se plătește jumătate din tarif.
„În România nu există gratuitate pentru copil sau la anumite hoteluri este gratuit, dar numai cazarea, fără masă, și numai dacă doarme în pat cu părinții. În Bulgaria nu există așa ceva, pentru primul copil până la 13 ani este gratuit, cu pat suplimentar și toate facilitățile de masă, așa cum au și părinții. Bulgaria întrece România la acest capitol”, spune Ion Bondar.
Garanția standardelor IRI Travel și cele zece tendințe în turism, pentru 2025
Fondatorii IRI Travel, Lucian și Cristina Bădîrcea, profesioniști cu mare experiență în turism, au creat parteneriate solide cu hotelieri și touroperatori din Bulgaria și din alte țări, contribuind la creșterea calității serviciilor oferite turiștilor români. De asemenea, în ultimii doi ani IRI Travel a intrat și pe segmentul de incoming, atrăgând turiști polonezi în România.
„Agenția noastră începe din 2006, când ne-am decis să promovăm cât mai multe destinații unice pe piața din România, destinații care la vremea respectivă erau puțin cunoscute turiștilor din România, cum ar fi destinațiile de schi, pentru că foarte puțini turiști români își petrecuseră vacanțele de iarnă în stațiuni celebre din Austria, Franța sau Italia, și am dorit să mergem acolo, să le cunoaștem, împreună cu echipa noastră din agenție. Am vazut toate hotelurile pe care le vindeam, le-am încercat serviciile pentru a fi siguri că turiștii români vor beneficia de cele mai bune condiții când vor ajunge acolo, și nu vom vinde doar o poză dintr-un catalog frumos sau de pe un sait care arată foarte bine. Dimpotrivă, ne-am dorit să vindem doar produse pe care le cunoaștem foarte bine. De aceea, această politică a noastră s-a dezvoltat și pe litoralul din Bulgaria, am vizitat aproape toate hotelurile care se regăsesc în oferta noastră pentru a fi siguri că serviciile pe care le vindem sunt de calitate și agenția noastră își deszvoltă o etică profesională și oferă servicii cât mai bune pentru a nu fi probleme și toată lumea să aibă o vacanță așa cum îți dorește”, a rememorat Cristina Bădîrcea.
Interesul turiștilor români pentru destinațiile de vacanță din Bulgaria crește de la an la an, iar acest trend a apărut după pandemie, în prezent aproximativ 80 la sută dintre turiștii străini care ajung în Bulgaria fiind români!
„Până în pandemie, litoralul bulgăresc se baza foarte mult și pe piața din vest, Germania, Franța, Anglia, inclusiv din Federația Rusă, foarte mulți turiști veneau aici, dar după pandemie lucrurile s-au schimbat și n-au mai venit așa mulți turiști din vest, iar baza a fost pentru turiștii din România, iar atunci noi am avut culoarul liber pentru a ne implementa dorințele turiștilor români, iar acum cred că serviciile sunt mult mai bune pe litoralul bulgăresc decât erau înainte, iar HVD este un exemplu pentru aceste servicii de cea mai bună calitate. Ne dorim ca turiștii noștri să vină în număr cât mai mare la hoteluri de acest gen, iar celelalte hoteluri din România și Bulgaria să le urmeze exemplul și să ofere aceste servicii de calitate”, a mai spus Cristina Bădîrcea.
Având experiența a aproape două decenii în industria ospitalității și, în special, pe piața din Bulgaria, Lucian Bădîrcea a făcut o enumerare a celor mai importante zece tendințe pentru turismul din țara vecină.
- Impactul digitalizării și al inteligenței artificiale în turismul bulgăresc. Hotelurile din Bulgaria au investit masiv în tehnologie: aplicații mobile pentru check-in, gestionarea rezervărilor, brățări inteligente pentru acces în cameră și plată, servicii personalizate. Turiștii români, mai ales generațiile 30-45, apreciază eficiența și experiențele fluide. Automatizarea serviciilor este completată de menținerea unui element uman esențial în ospitalitate.
- Creștere accelerată a segmentului „Adults Only”. Tot mai mulți români aleg hoteluri exclusiv pentru adulți, în căutarea unei atmosfere liniștite și rafinate. Litoralul bulgăresc răspunde prin extinderea ofertei în stațiuni precum Sunny Beach, Obzor sau Balchik, unde hotelurile de 4 și 5 stele oferă servicii personalizate cuplurilor și turiștilor fără copii.
- Turism ecologic: Bulgaria adoptă sustenabilitatea. Românii manifestă un interes crescând pentru vacanțele „verzi”. Hoteluri precum HVD Reina del Mar sunt deja certificate Green Key, oferind servicii eco-friendly: reciclare, reducerea plasticului, surse de energie regenerabilă și meniuri bio. Bulgaria își asumă tranziția către un turism responsabil.
- Prețuri 2025 vs. 2024: scumpiri moderate, oferte competitive. Tarifele au crescut cu 8-12% față de anul trecut, în linie cu inflația regională. Cu toate acestea, Bulgaria rămâne una dintre cele mai avantajoase destinații ca raport calitate-preț. Early Booking-ul și Last Minute-ul rămân opțiuni strategice pentru turiștii români care caută vacanțe accesibile.
- Ascensiunea pieței de lux și „ultra all inclusive”. Românii investesc tot mai mult în experiențe premium. Hotelurile de top oferă room service 24/7, concierge personal, restaurante à la carte nelimitate, plaje private și spa-uri exclusiviste. Lanțuri precum HVD, Melia, Secrets sau Wave atrag turiștii care vor mai mult decât o vacanță clasică la mare.
- Turiștii digitali: social media influențează decizia de cumpărare. Instagram, TikTok și YouTube au devenit instrumente-cheie în alegerea stațiunii sau hotelului. Turiștii români caută recenzii vizuale, vloguri și conținut autentic. Hotelurile care generează engagement online și încurajează postările vizitatorilor au un avantaj competitiv clar.
- Vacanțele multigeneraționale: între relaxare și conectare familială. Familiile extinse – bunici, părinți și copii – călătoresc tot mai frecvent împreună. Hotelurile bulgărești răspund prin camere spațioase, apartamente de familie, activități intergeneraționale și facilități care satisfac toate vârstele. Este o opțiune tot mai populară pentru vacanțele de vară.
- Evoluția gastronomiei hoteliere: mai mult decât all inclusive. Bulgaria ridică ștacheta în domeniul culinar: live cooking, colțuri bio, meniuri pentru vegani, preparate fără alergeni și ingrediente locale de calitate. Gastronomia a devenit un element esențial în alegerea hotelului, mai ales pentru turiștii români exigenți.
- Turism medical și wellness: relaxare și sănătate la malul mării. Stațiuni precum Sf. Constantin și Elena sau Balchik se transformă în centre de wellness și recuperare. Turiștii români sunt tot mai interesați de tratamente spa, terapii cu nămol, detox, cosmetică medicală și fizioterapie. Bulgaria valorifică tradiția balneoclimaterică a regiunii.
- Siguranță și asistență medicală – criterii esențiale în alegerea destinației. După pandemie, turiștii români caută hoteluri care oferă asistență medicală permanentă, farmacii în apropiere, standarde înalte de igienă și măsuri de prevenție. Bulgaria a investit în infrastructura medicală turistică și colaborează cu furnizori locali de servicii sanitare. Siguranța a devenit un factor de decizie.
„Brambureala” voucherelor de vacanță, dezastru pentru turismul românesc, mană cerească pentru turismul din Bulgaria și Grecia!
Ezitările și lipsa de predictibilitate din partea autorităților române, din ultima perioadă, în ceea ce privește acordarea voucherelor de vacanță, au avut un impact direct și negativ asupra turismului românesc, dar au dus la o creștere spectaculoasă a vânzărilor de vacanțe în Bulgaria și Grecia, pentru turiștii români.
„Întradevăr, încă un plus pentru vânzările pe Bulgaria, pentru că marea majoritate a posesorilor de vouchere de vacanță din anii trecuți, în acest an se îndreaptă către Bulgaria, pentru faptul că abia acum câteva săptămâni s-a stabilit normele de aplicare și foarte mulți posesori ai acestor tichete de vacanță, care mergeau în România, acum nu se mai justifică și merg în Bulgaria și își păstrează din ceea ce mai pot obține din voucherele de vacanță pentru week-end-uri în România”, a explicat Lucian Bădîrcea, care a recunoscut că cererea pentru Bulgaria și Grecia a înregistrat un salt spectaculos în 2025.
„Creșterea pentru străinătate există și, ce putem spune este la nivelul companiei noastre, avem o creștere pe Bulgaria, față de 2024, care a fost an de referință pentru noi, cel mai bun an al nostru din ultimii 20, avem o creștere de 35 la sută, o creștere semnificativă. Noi facem Bulgaria de aproape 20 de ani și am avut creșteri constante, însă sunt creșteri foarte mari și pentru Grecia. În ceea ce privește România, întradevăr, creșterea din acest an este sub 10 la sută, dar există creștere pentru că turiștii români și-au creat o cultură a vacanțelor, vin generații noi care au mers în vacanțe cu părinții, acum sunt la rândul lor adulți și merg în vacanțe, creștere este pe România, dar mai mică”, a mai spus managerul IRI Travel.
Reamintim că în 2025, după multe ezitări și cu o procedură întârziată, guvernanții români au decis să scadă valoarea voucherelor de vacanță la 800 de lei (640 lei net), față de 1600 lei net, în anii trecuți. Angajații eligibili, adică cei care au un salariu lunar net de până la 8000 de lei în luna anterioară acordării voucherelor, primesc vouchere în valoare de 800 de lei, urmând să acopere restul sumei până la 1600 lei, din propriile venituri, dar numai dacă semnează o declarație pe proprie răspundere că vor cheltui această sumă pentru vacanța în România.
Ne vedem și pe DELTA TV – Televiziunea digitală cu cea mai mare acoperire din Sud-Estul României: Constanța, Tulcea, Ialomița și Călărași.
Reportajele și emisiunile de calitate sunt pe www.deltatv.ro
Be the first to comment